PREHRANA IN GIBANJE


elixor-medical-kako-pravilno-teči

KAKO PRAVILNO TEČI?

Ste tudi vi med tistimi, ki naravnost obožujejo tek ali pa še vedno odlašate z odločitvijo, da tek postane tudi vaša strast?

Za tek lahko rečemo, da je verjetno ena najpogostejših rekreativnih dejavnosti, pa res znamo pravilno teči?

Tek ima seveda ogromno pozitivnih učinkov, saj pomaga krepiti naš srčno-žilni sistem, povečuje našo vitalnost ter krepi mišice celotnega telesa, s tem pa oblikuje tudi naše telo. Strokovnjaki opozarjajo, da moramo s tekom pričeti postopoma in počasi povečevati njegovo intenzivnost, saj nas bodo bolečine v mišicah in sklepih sicer kaj hitro odvrnile od sicer koristne aktivnosti.

Pravilna drža

Pri teku moramo biti pozorni na pravilno držo. Glava naj bo poravnana in v liniji s celotnim telesom. Paziti moramo, da pri teku ne dvigujemo ramenskega obroča preveč navzgor, saj se sicer lahko soočamo z bolečinami v vratu. Roki morata biri pri teku pokrčeni v pravem kotu, z njimi pa se pomikamo naprej in nazaj.

V kolikor z rokami pri teku preveč opletate, izgubljate dragoceno energijo, ki bi jo sicer lahko porabili za dodatne kilometre. Dlani naj bodo lahkotne in blago odprte. Pri teku ne stiskajte pesti, saj boste sicer povečevali napetost v rokah, pa tudi ramenskem predelu. Seveda pa ne smemo pozabiti tudi na stopala. Priporočljivo je, da vedno pristanemo na sredinskem delu stopala in ne na peti. Tako ne obremenjujemo kolen in gležnjev ter ustvarimo boljši odriv v naslednji korak.
elixor-medical-pravilna-drža-pri-teku

Aktivnost trebušnih mišic

Strokovnjaki za tek in trenerji vedno znova poudarjajo, da pri teku naše trebušne mišice nikakor ne smejo biti sproščene, temveč aktivne in močne, saj omogočajo stabilnost medenice in spodnjega dela hrbtenice. Trebušne mišice stiskamo tako, da popek povlečemo proti hrbtenici, s tem pa omogočamo, da se kasneje ne bomo soočali z bolečinami v ledvenem oziroma spodnjem delu hrbtenice.

Ker se v poletnih mesecih precej zvišajo temperature je priporočljivo, da se na tek odpravimo v jutranjih ali pozno popoldanskih urah in tako poskrbimo, da bo tek zdrav ter prijeten. Visoke temperature namreč obremenjujejo naš srčno-žilni sistem. Seveda moramo biti pozorni tudi, da popijemo dovolj vode in tako poskrbimo za ustrezno hidracijo organizma.

 

Želimo vam lahkoten korak in dobro počutje ob pretečenih kilometrih.

elixor-medical-aktivnost-trebušnih-mišic

 

V POLETNIH MESECIH NE POZABITE NA VODO

Voda je seveda nujno potrebna za naše zdravje, v poletnih mesecih, ko se izguba tekočine poveča, pa ji moramo nameniti toliko več pozornosti. Za odraslega človeka je priporočljivo, da popije od 2.000 do 2.500 ml tekočine na dan, v poletnih mesecih ali ob športnih aktivnostih pa po potrebi tudi več.

elixor-medical-ne-pozabite-na-vodo

Voda pa ima številne blagodejne učinke. Njeno redno oziroma pogostejše uživanje pripomore k boljši strukturi kože, izboljšuje prebavo, pomaga pri glavobolu, njeno redno pitje pa zmanjšuje tudi verjetnost za srčni napad. V koliko boste z vodo nadomestili tudi sladke pijače, boste pripomogli k hitrejši izgubi kilogramov, pa tudi vsesplošnemu dobremu počutju.

Nikakor pa ne čakajte na žejo, ki že prvi znak dehidracije oziroma prekomerne izgube tekočine v telesu. To lahko spremlja tudi glavobol, utrujenost, znižanje krvnega tlaka, pa tudi okvare organov.

 

elixor-medical-zdrava-in-vitalna-hrbtenica

ZDRAVA IN VITALNA HRBTENICA

Zagotovo se je že vsak izmed nas srečal z bolečinami v hrbtenici. Vzrok zanje je lahko nepravilen gib, nepravilna drža, pa tudi stres, zaradi katerega so obhrbtenične mišice napete in hrbtenici ne nudijo ustrezne podpore. Za zdravje hrbtenice je bistveno, da so mišice trupa, ki omogočajo gibanje hrbtenice, dovolj močne in vzdržljive.

 

Hkrati pa jih moramo znati tudi sprostiti. Pri ohranjanju zdravja hrbtenice nam je lahko v pomoč plavanje, pa tudi različne oblike vadbe, kot sta na primer pilates in joga.

Vendar moramo biti pri izbiri skupinskih vadb, v kolikor imamo težave s hrbtenico, še posebej pozorni. Ta mora namreč potekati pod vodstvom usposobljenega učitelja, ki bo znal vaje prilagoditi potrebam posameznika.

V kolikor naše delo poteka v sedečem položaju moramo paziti, da sedimo vzravnano ter se s prsnim košem ne nagibamo preveč naprej. Pomembno je, da med delom tudi večkrat vstanemo ter razgibamo vrat in ramena.

elixor-medical-ohranjanje-zdravja-joga

Seveda je pomembna tudi izbira primernega ležišča. Danes je znano, da trdo ležišče, ki so ga nekoč zagovarjali strokovnjaki, ni več najboljša izbira. Zdravo ležišče je namreč takšno, ki našemu telesu nudi ustrezno podporo in omogoča naravne krivine hrbtenice oziroma se našemu telesu ustrezno prilagaja

 

MED IN CIMET V EDINSTVENEM NAPITKU ZA ZDRAVJE

Da imata med in cimet veliko blagodejnih učinkov je danes že dobro znano. Pa ste sami že preizkusili recept, ki ga že od nekdaj priporočaja babice in vsi ljubitelji naravne pomoči pri ohranjanju zdravja?

elixor-medical-med-in-cimet-v-edinstvenem-napitku-za-zdravje

Priporočljivo je, da v skodelico tople vode dodamo čajno žličko medu in cimeta in mešanico popijemo na tešče. Med in cimet seveda pomagata pri krepitvi našega imunskega sistema, varujeta pred bakterijami in virusi, napitek pa spodbuja tudi delovanje prebave in je v pomoč pri izgorevanju maščob, česar bodo veseli predvsem vsi tisti, ki se spopadajo z odvečnimi kilogrami. Poleg tega pa pomaga tudi pri vnetjih mehurja. Lahko pa zavremo tudi večjo količino vode, ki ji prav tako dodamo med in cimet. Čaj, ki smo ga dobili, pa pijemo tekom celotnega dne. Z njegovo pomočjo bo naša koža bolj napeta, sijoča in manj zgubana.